بحـث
المواضيع الأخيرة
i never forget a face
صفحة 1 من اصل 1
i never forget a face
1- What was strange about the writer?
- He never forgot a face, he forgot names. * ما هو الشئ الغريب لدى الكاتب ؟
هو أبداً لا ينسي وحهاً هو ينسي الأسماء.
2- What was the writer's trouble?
- He couldn't remember names. * ما هي مشكلة الكاتب؟
هو لا يستطيع أن يتذكر الأسماء.
3- What did the writer's wife think he should to be?
- She thought that he should be a reporter. * ما الذى تعتقده زوجته فيما يجب ان يعمل ؟
هي أعتقد أنه يجب أن يكون صحفي.
4-Why did the writer's wife think he ought to be a reporter?
-Because of his memory of faces, he can wait at the cinemas in the first nights to look for famous people. * لماذا تعتقد زوجته أنه يجب أن يكون صحفي؟
بسبب ذاكرته للوجوه فهو يستطيع أن ينتظر أمام السينما في الليالي الأولي ليبحث عن الناس المشاهير.
5- Why couldn't the writer work as a reporter?
- Because he wouldn't remember names. * لماذا لا يستطيع الكاتب أن يعمل كصحفي؟
لأنه سوف لا يتذكر الأسماء.
6-How did the writer’s trouble with names put him in difficulties?
-Because he forgot people’s names and lost good business. * كيف مشكلة الكاتب مع الأسماء تضعه في مشاكل؟
لأنه ينسي أسماء الناس فهو يخسر عمل جيد.
7- How did the writer overcome this difficulty?
- He connected a face with a place. * كيف يتغلب الكاتب علي هذة الصعوبة؟
هو يربط الوجه بالمكان.
8- What was the wife’s complaint concerning neighbours?
- He didn't know his neighbours’ names. * ماهي شكوي الزوجة بخصوص الجيران؟
هو لا يعرف أسماء جيرانه.
9- What did the writer know about the passenger with him?
-He was a Bardfield man. He wasn't one of the regular travellers. * ماذا يعرف الكاتب عن المسافر؟
إنه رجل من باردفيلد إنه ليس من المسافريين المعتاديين.
10- What did the writer guess the traveller was?
-He was one of those who came to live in the small houses by the bus-stop. * ماذا خمن الكاتب عن المسافر؟
واحد من الذين أتوا ليسكنوا في المنازل الصغيرة بجوار المحطة
11- What was the attitude of the villagers towards newcomers?
- They were unfriendly towards newcomers. * ماهو موقف القرويين تجاه السكان الجدد؟
هم كانوا غير ودوديين تجاهم.
12- What was writer's attitude towards newcomers?
-He was friendly with them as he may get business out of that. * ماهو موقف الكاتب تجاه السكان الجدد؟
كان ودوداً معهم لأنه يحصل علي عمل من هذا.
13- Why does the writer like Bradfield?
- Because there is a lot of country there. * لماذا الكاتب أحب باردفيلد؟
لأنه يوجد كثير من الريف هناك.
14- How did the writer start to talk to that man?
- As if they were old friends. * كيف بدأ الكاتب الحديث مع الرجل؟
كما لو كانوا أصدقاء قدامي.
15- How did the traveller speak?
- He spoke well with a quiet friendly manner. * كيف تكلم المسافر؟
تكلم جيداً بأخلاق ودودة.
16- How did the writer start a conversation with the traveller?
- He asked if he generally travelled down on that train. * كيف بدأ الكاتب الحديث مع المسافر؟
سأله هل عموماً يسافر في هذا القطار.
17- To what extent did he succeed in getting information about the traveller?
- He failed to get information, so he gave up his attempt. * إلي أي مدي نجح الكاتب في الحصول علي معلومات عن المسافر؟
فشل في الحصول علي معلومات لذا تخلي عن محولته.
18- Why did the writer boast about a business he had done that morning?
- To encourage him to talk about himself. * لماذا تفاخر الكاتب عن عمله هذا الصباح؟
ليشجعه ليتحدث عن نفسه.
19-How was the weather when they got out of the station?
-It was raining, the wind was blowing and it was bitterly cold. * كيف كان الطقس عندما خرجوا من المحطة؟
كانت تمطر والرياح تهب والبرد قاسى.
20- What did the writer offer the stranger?
- To give him a lift. * ماذا الكاتب قدم للغريب؟
ان يوصله بالسيارة.
21-What did the man ask for? Why was the writer surprised?
-To get out of the car. As they were on the open country where no houses and it was rainy. * ماذا طلب الرجل؟ ولماذا اندهش الكاتب؟
أن يخرج من السيارة. لأنهم كانوا في الريف الغير مسكون و الجو ممطر.
22-What did the stranger do when the writer slowed dawn?
-He hit the writer hard on the back of his head and pushed him out of the car and stole him. * ماذا فعل الغريب عندما الكاتب ابطئ السيارة؟
ضرب الكاتب علي خلف رأسه و دفعه خارج السيارة و سرقه.
23- Where was the writer when he came to himself?
-He was lying in a ditch with rain pouring on him. * أين كان الكاتب عندما عاد إلي و عيه؟
راقداً في قناة و المطر يسقط عليه.
24- What did the stranger steal from the writer?
- His umbrella, gold watch, money and the car. * ماذا سرق الغريب من الكاتب؟
شمسية و سعة ذهب و سيارة.
25- Why did the writer go to the police station?
- To report that someone had stolen him. * لماذا ذهب الكاتب إلي مركز الشرطة؟
ليبلغ أن شخص ما سرقه.
26-What did the man see on the wall of the police station?
- A picture for the stranger. * ماذا رأي الكاتب علي الحائط؟
صورة للغريب.
27- What was written under the picture?
- Wanted for robbery with violence and attempted murder. * ماذا كُتب تحت الصورة؟
مطلوب للسرقة بلإكراه و محاولة قتل.
28-How do you know that the writer was kind-hearted?
-He woke the stranger up when they reached the station and gave him a lift. * كيف عرفت أن الكاتب طيب القلب؟
لقد أيقظ الغريب عندما وصلوا المحطة وقام بتوصيله.
29- What was the writer's job?
- He was a businessman. * ما هي وظيفة الكاتب؟
هو كان رجل أعمال.
30- Why did the writer that the stranger didn't have a car?
-Because he thought he lived in a cheap house. * لماذا أعتقد الكاتب أن الغريب لم يملك سيارة؟
لأنه أعتقد أنه يعيش في منزل رخيص.
31- Why didn't the stranger talk according to the writer?
- Because he thought he was a bit tired. * لماذا لم يتكلم الغريب طبقاً لرأئ الكاتب؟
لأنه أعتقد أنه متعب قليلاً.
32- What moral do we learn from this story?
- We should be careful with strangers. * ما هو الخلق الذي نتعلةه من هذة القصة؟
ينبغي أن نكون حريصين مع الغرباء.
1) “This trouble with names has put me in difficulties from time to time”
a- How did his trouble with names put him in difficulties?
{He never remembered a name and this caused troubles with neighbors and in business too}
b- How could he get out of this difficulty?
{He connected faces with places and where they met before}
c- What do you conclude about this statement?
{Although he couldn’t remember names but he could remember faces. And he could connect a face with a place}
2) “I have to be very clever not to let a man see that I can’t remember
whether his name is Smith or Moses”
a- Why did the writer not to let a man see that he couldn't remember his name?
{So as not to lose much business}
b- How could the writer overcome this? {He connected faces with places}
c- What happened when he failed to overcome this difficulty?
{He lost his gold watch, umbrella, money and the car}
3) "His face told me clearly that he is connected with Bardfield"
a- What was the annoying thing the speaker couldn’t remember about that face?
{He couldn’t connect it with a place}
b- What was the speaker guessing about that man?
{He was one of the newcomers, living near the bus stop}
c- Where did he really see that face? {On the wall of the police station}
4) "Listen. There isn't a bus for a quarter of an hour. I've got my car….."
a- What did the writer offer? {to give him a lift}
b- Why did he make that offer ? {As the weather was raining heavily and bitterly cold}
c- How did the man return the favour?
{He hit him on the head, pulled him out of the car and stole him}
5) "Wanted for robbery with violence and attempted murder."
a- Where was this statement written? {under a picture outside the police station}
b- When did the read it? {When he went to the police station to report the robbery}
c- What was that fellow wanted for?
{He was wanted for robbery with violence and attempted murder}
6) " I found myself laying in a ditch with water ………"
a- How did the writer lose his sense? {the stranger hit him hard on his head}
b- What did the writer lose? {his car, gold watch, new umbrella and his money}
c- How was the writer when he came to his senses?
{He found himself laying in a ditch with water pouring down on him}
7) " This is very kind of you. You can let me get out here"
a- Who was the speaker? {The stranger to the writer}
b- What happened after that? {he slowed down but the stranger hit him hard and stole him}
c- Why did the speaker thank his fellow? {Because he took him in his car}
"What, here? I asked him it seemed mad because there wasn't a
house within five hundred yards."
a- Who said these words ? To whom? {The writer to the stranger}
b- What was he asked to do? {To let the stranger get out of the car}
c- Why was he astonished? {Because there wasn't any house and it was raining heavily}
- He never forgot a face, he forgot names. * ما هو الشئ الغريب لدى الكاتب ؟
هو أبداً لا ينسي وحهاً هو ينسي الأسماء.
2- What was the writer's trouble?
- He couldn't remember names. * ما هي مشكلة الكاتب؟
هو لا يستطيع أن يتذكر الأسماء.
3- What did the writer's wife think he should to be?
- She thought that he should be a reporter. * ما الذى تعتقده زوجته فيما يجب ان يعمل ؟
هي أعتقد أنه يجب أن يكون صحفي.
4-Why did the writer's wife think he ought to be a reporter?
-Because of his memory of faces, he can wait at the cinemas in the first nights to look for famous people. * لماذا تعتقد زوجته أنه يجب أن يكون صحفي؟
بسبب ذاكرته للوجوه فهو يستطيع أن ينتظر أمام السينما في الليالي الأولي ليبحث عن الناس المشاهير.
5- Why couldn't the writer work as a reporter?
- Because he wouldn't remember names. * لماذا لا يستطيع الكاتب أن يعمل كصحفي؟
لأنه سوف لا يتذكر الأسماء.
6-How did the writer’s trouble with names put him in difficulties?
-Because he forgot people’s names and lost good business. * كيف مشكلة الكاتب مع الأسماء تضعه في مشاكل؟
لأنه ينسي أسماء الناس فهو يخسر عمل جيد.
7- How did the writer overcome this difficulty?
- He connected a face with a place. * كيف يتغلب الكاتب علي هذة الصعوبة؟
هو يربط الوجه بالمكان.
8- What was the wife’s complaint concerning neighbours?
- He didn't know his neighbours’ names. * ماهي شكوي الزوجة بخصوص الجيران؟
هو لا يعرف أسماء جيرانه.
9- What did the writer know about the passenger with him?
-He was a Bardfield man. He wasn't one of the regular travellers. * ماذا يعرف الكاتب عن المسافر؟
إنه رجل من باردفيلد إنه ليس من المسافريين المعتاديين.
10- What did the writer guess the traveller was?
-He was one of those who came to live in the small houses by the bus-stop. * ماذا خمن الكاتب عن المسافر؟
واحد من الذين أتوا ليسكنوا في المنازل الصغيرة بجوار المحطة
11- What was the attitude of the villagers towards newcomers?
- They were unfriendly towards newcomers. * ماهو موقف القرويين تجاه السكان الجدد؟
هم كانوا غير ودوديين تجاهم.
12- What was writer's attitude towards newcomers?
-He was friendly with them as he may get business out of that. * ماهو موقف الكاتب تجاه السكان الجدد؟
كان ودوداً معهم لأنه يحصل علي عمل من هذا.
13- Why does the writer like Bradfield?
- Because there is a lot of country there. * لماذا الكاتب أحب باردفيلد؟
لأنه يوجد كثير من الريف هناك.
14- How did the writer start to talk to that man?
- As if they were old friends. * كيف بدأ الكاتب الحديث مع الرجل؟
كما لو كانوا أصدقاء قدامي.
15- How did the traveller speak?
- He spoke well with a quiet friendly manner. * كيف تكلم المسافر؟
تكلم جيداً بأخلاق ودودة.
16- How did the writer start a conversation with the traveller?
- He asked if he generally travelled down on that train. * كيف بدأ الكاتب الحديث مع المسافر؟
سأله هل عموماً يسافر في هذا القطار.
17- To what extent did he succeed in getting information about the traveller?
- He failed to get information, so he gave up his attempt. * إلي أي مدي نجح الكاتب في الحصول علي معلومات عن المسافر؟
فشل في الحصول علي معلومات لذا تخلي عن محولته.
18- Why did the writer boast about a business he had done that morning?
- To encourage him to talk about himself. * لماذا تفاخر الكاتب عن عمله هذا الصباح؟
ليشجعه ليتحدث عن نفسه.
19-How was the weather when they got out of the station?
-It was raining, the wind was blowing and it was bitterly cold. * كيف كان الطقس عندما خرجوا من المحطة؟
كانت تمطر والرياح تهب والبرد قاسى.
20- What did the writer offer the stranger?
- To give him a lift. * ماذا الكاتب قدم للغريب؟
ان يوصله بالسيارة.
21-What did the man ask for? Why was the writer surprised?
-To get out of the car. As they were on the open country where no houses and it was rainy. * ماذا طلب الرجل؟ ولماذا اندهش الكاتب؟
أن يخرج من السيارة. لأنهم كانوا في الريف الغير مسكون و الجو ممطر.
22-What did the stranger do when the writer slowed dawn?
-He hit the writer hard on the back of his head and pushed him out of the car and stole him. * ماذا فعل الغريب عندما الكاتب ابطئ السيارة؟
ضرب الكاتب علي خلف رأسه و دفعه خارج السيارة و سرقه.
23- Where was the writer when he came to himself?
-He was lying in a ditch with rain pouring on him. * أين كان الكاتب عندما عاد إلي و عيه؟
راقداً في قناة و المطر يسقط عليه.
24- What did the stranger steal from the writer?
- His umbrella, gold watch, money and the car. * ماذا سرق الغريب من الكاتب؟
شمسية و سعة ذهب و سيارة.
25- Why did the writer go to the police station?
- To report that someone had stolen him. * لماذا ذهب الكاتب إلي مركز الشرطة؟
ليبلغ أن شخص ما سرقه.
26-What did the man see on the wall of the police station?
- A picture for the stranger. * ماذا رأي الكاتب علي الحائط؟
صورة للغريب.
27- What was written under the picture?
- Wanted for robbery with violence and attempted murder. * ماذا كُتب تحت الصورة؟
مطلوب للسرقة بلإكراه و محاولة قتل.
28-How do you know that the writer was kind-hearted?
-He woke the stranger up when they reached the station and gave him a lift. * كيف عرفت أن الكاتب طيب القلب؟
لقد أيقظ الغريب عندما وصلوا المحطة وقام بتوصيله.
29- What was the writer's job?
- He was a businessman. * ما هي وظيفة الكاتب؟
هو كان رجل أعمال.
30- Why did the writer that the stranger didn't have a car?
-Because he thought he lived in a cheap house. * لماذا أعتقد الكاتب أن الغريب لم يملك سيارة؟
لأنه أعتقد أنه يعيش في منزل رخيص.
31- Why didn't the stranger talk according to the writer?
- Because he thought he was a bit tired. * لماذا لم يتكلم الغريب طبقاً لرأئ الكاتب؟
لأنه أعتقد أنه متعب قليلاً.
32- What moral do we learn from this story?
- We should be careful with strangers. * ما هو الخلق الذي نتعلةه من هذة القصة؟
ينبغي أن نكون حريصين مع الغرباء.
1) “This trouble with names has put me in difficulties from time to time”
a- How did his trouble with names put him in difficulties?
{He never remembered a name and this caused troubles with neighbors and in business too}
b- How could he get out of this difficulty?
{He connected faces with places and where they met before}
c- What do you conclude about this statement?
{Although he couldn’t remember names but he could remember faces. And he could connect a face with a place}
2) “I have to be very clever not to let a man see that I can’t remember
whether his name is Smith or Moses”
a- Why did the writer not to let a man see that he couldn't remember his name?
{So as not to lose much business}
b- How could the writer overcome this? {He connected faces with places}
c- What happened when he failed to overcome this difficulty?
{He lost his gold watch, umbrella, money and the car}
3) "His face told me clearly that he is connected with Bardfield"
a- What was the annoying thing the speaker couldn’t remember about that face?
{He couldn’t connect it with a place}
b- What was the speaker guessing about that man?
{He was one of the newcomers, living near the bus stop}
c- Where did he really see that face? {On the wall of the police station}
4) "Listen. There isn't a bus for a quarter of an hour. I've got my car….."
a- What did the writer offer? {to give him a lift}
b- Why did he make that offer ? {As the weather was raining heavily and bitterly cold}
c- How did the man return the favour?
{He hit him on the head, pulled him out of the car and stole him}
5) "Wanted for robbery with violence and attempted murder."
a- Where was this statement written? {under a picture outside the police station}
b- When did the read it? {When he went to the police station to report the robbery}
c- What was that fellow wanted for?
{He was wanted for robbery with violence and attempted murder}
6) " I found myself laying in a ditch with water ………"
a- How did the writer lose his sense? {the stranger hit him hard on his head}
b- What did the writer lose? {his car, gold watch, new umbrella and his money}
c- How was the writer when he came to his senses?
{He found himself laying in a ditch with water pouring down on him}
7) " This is very kind of you. You can let me get out here"
a- Who was the speaker? {The stranger to the writer}
b- What happened after that? {he slowed down but the stranger hit him hard and stole him}
c- Why did the speaker thank his fellow? {Because he took him in his car}
"What, here? I asked him it seemed mad because there wasn't a
house within five hundred yards."
a- Who said these words ? To whom? {The writer to the stranger}
b- What was he asked to do? {To let the stranger get out of the car}
c- Why was he astonished? {Because there wasn't any house and it was raining heavily}
صفحة 1 من اصل 1
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
السبت مايو 16, 2020 6:51 am من طرف Admin
» اللغة الانجليزية للصف الثاني الثانوي
الثلاثاء نوفمبر 22, 2011 2:54 am من طرف Admin
» خلاصة فيزياء تانيه ثانوي ازهر
الإثنين نوفمبر 21, 2011 3:41 am من طرف Admin
» احياء تانيه ثانوي ازهر هدية مستر ايمن الشربيني
الإثنين نوفمبر 21, 2011 3:37 am من طرف Admin
» مراحعة انجليزي 2 ث
الجمعة نوفمبر 18, 2011 2:17 am من طرف Admin
» ليلة الامتحان في انجليزي اولى ثانوي
الجمعة نوفمبر 18, 2011 2:02 am من طرف Admin
» مراجعة مستر فاروق لانجليزي تانيه ثانوي
الجمعة نوفمبر 18, 2011 1:56 am من طرف Admin
» اخياء تانيه ثانوي ازهر هدية مستر ايمن
الجمعة نوفمبر 18, 2011 1:23 am من طرف Admin
» اخياء تانيه ثانوي ازهر هدية مستر ايمن
الجمعة نوفمبر 18, 2011 1:23 am من طرف Admin
» اضغط الرابط وحمل الباب الاول ف الكيمياء تانيه ث هدية م/ابوملك
الإثنين نوفمبر 14, 2011 12:48 am من طرف Admin
» خلاصة الفيزياء ل الصف الثانى الثانوى الأزهرى
الأحد نوفمبر 13, 2011 11:49 pm من طرف Admin
» قواعــــــــــــــــــد اللغة الانجليزية من الالف الي الياء
الخميس نوفمبر 10, 2011 3:51 am من طرف Admin
» رابط راائع لانجليزي اولى ثانوي ا/سيد عيد
الأربعاء نوفمبر 09, 2011 11:53 am من طرف Admin
» خلاصة انجليزي ا ث هدية العيد من مستر سيد
الأربعاء نوفمبر 09, 2011 11:30 am من طرف Admin
» مراجعة اول 5 وحدات لاولى ثانوي انجليزي
الأربعاء نوفمبر 09, 2011 10:38 am من طرف Admin
» الترم الأول كاملاً.....اهداء لكل الزملاء للطباعة فوراً ksecondary one by mr.AbdalRaz
الجمعة نوفمبر 04, 2011 6:26 pm من طرف Admin
» تحميل مجاني وسريع لالبوم عمرو دياب الجديد
الخميس سبتمبر 29, 2011 6:54 pm من طرف monna
» اسئلة الباب التاني ف الكيمياء تانية ث مع تحيات د عاطف خليفة
الأحد سبتمبر 25, 2011 1:56 am من طرف Admin
» مذكرات لاحياء اولى ثانوي هدية من مستر ايمن
الأحد سبتمبر 25, 2011 1:20 am من طرف Admin
» دليل الاذكياء في الكيمياء لمستر محمد طنطاوي
الأحد سبتمبر 25, 2011 1:00 am من طرف Admin
» كتاب الماسي ف كيمياء تانية ث
الأحد سبتمبر 25, 2011 12:58 am من طرف Admin
» مذكرة البيروني في الكيمياء لتانيه ث مع تحيات مستر عبدالله
الأحد سبتمبر 25, 2011 12:52 am من طرف Admin
» شرح الأبواب من الأول إلى الثامن + الأسئلة في مادة الكيمياء تانيه ث
الأحد سبتمبر 25, 2011 12:51 am من طرف Admin
» دي بقى ملازم خلاصة الكيمياء
الأحد سبتمبر 25, 2011 12:48 am من طرف Admin
» مذكرة روعة ف الكيمياء
السبت سبتمبر 24, 2011 7:27 pm من طرف Admin
» اسطوانة كيمياء متكاملة لطلبة الثانوية العامة
السبت سبتمبر 24, 2011 7:02 pm من طرف Admin
» [b]اهم اسئلة علي بنية الذرة شاملة كيمياء تانيه ثانوي
السبت سبتمبر 24, 2011 6:55 pm من طرف Admin
» الباب الثاني كيميا ثانوية عامة فيديو/مفاجآت مستر محمود سلامة
السبت سبتمبر 24, 2011 6:49 pm من طرف Admin
» مذكرة الأيام للصف الثالث الثانوي
الثلاثاء سبتمبر 13, 2011 2:46 am من طرف Admin
» موقع تعليم مجاني للفات والكمبيوتر
الثلاثاء سبتمبر 13, 2011 2:24 am من طرف Admin
» موقع لقصص تعليمية باللغة الانجليزية
الثلاثاء سبتمبر 13, 2011 2:19 am من طرف Admin
» 7 مذكرات خلاصة النحو للثانوية العامة
الثلاثاء سبتمبر 13, 2011 2:18 am من طرف Admin
» مذكرات لسادسه ابتدائي
الخميس أغسطس 18, 2011 5:02 pm من طرف Admin
» منهج دراسات سادسه ابتدائي
الخميس أغسطس 18, 2011 4:48 pm من طرف Admin
» مذكرة دراسات لمستر عوض للصف السادس
الخميس أغسطس 18, 2011 4:39 pm من طرف Admin
» مذكرة للصف الثالث الاعدادي من مستر علاء
الخميس أغسطس 18, 2011 4:29 pm من طرف Admin
» مجموعة مراجعات نهائية لتانيه ثانوي
الخميس أغسطس 18, 2011 5:06 am من طرف Admin
» روابط مراجعة لغة انجليزيه لتانيه ثانوي
السبت أغسطس 13, 2011 11:19 pm من طرف Admin
» روابط مراجعة لغة انجليزيه لتانيه ثانوي
السبت أغسطس 13, 2011 7:16 pm من طرف Admin
» مذكرة مسيو مدحت رمضان ف اللغة الفرنسيه
الجمعة أغسطس 12, 2011 5:57 pm من طرف Admin
» ملزمتي الخاصة من غير علامة مائية مسيو ياسر نجيب
الجمعة أغسطس 12, 2011 5:15 pm من طرف Admin
» هدية من مستر عبدالله الشربيني لكل محبي اللغات
الجمعة أغسطس 12, 2011 4:51 pm من طرف Admin
» مجموعة من مذكرات اللغة الانجليزية للصف الالول الثانوي اهداء مستر عبدالله الشربيني
الجمعة أغسطس 12, 2011 4:48 pm من طرف Admin
» مذكرة تالته اعدادي ف اللغة الانجليزيه هديه للدكتوره أماني
الجمعة أغسطس 12, 2011 4:45 pm من طرف Admin
» الباب الاول ف الكيمياء لتانيه ثانوي من مذكرة المعمل
الجمعة أغسطس 12, 2011 4:23 pm من طرف Admin
» 7 مذكرات انجليزي خرافه+ مذكرة قصه هدية لطلبة تالته ثانوي من مستر عبدالله
الخميس أغسطس 11, 2011 6:11 pm من طرف Admin
» الباب الاول في الكيمياء لتانيه ثانوي من مذكرة البيروني الرائعه
الخميس أغسطس 11, 2011 6:06 pm من طرف Admin
» موقع هام لكل معلمي اللغة الانجليزية
السبت يوليو 23, 2011 1:46 pm من طرف Admin
» الموقع الوحيد لتنسيق الجامعات للثانوية العامه2011
الخميس يوليو 21, 2011 9:41 pm من طرف Admin
» نتيجة امتحان الثانوية العامه 2011
الجمعة يوليو 15, 2011 12:40 pm من طرف Admin